Навчання під час карантину

Під час карантину ми не сидимо, склавши руки,  і не чекаємо його вдалого завершення, а вчимося, вчимося й вчимося. Ось завдання для 9-Б та 10-Б класів

20.00.2020
9-Б клас. Українська мова. Онлайн-чат в Zoom  (написання диктанту з української мови) 
                        «Коли веселка сходить на землю». 
Весняний день, умитий вранішньою росою, брався за своє: у садку витьохкував, у хліві рохкав, у стайні мукав, у хаті нявкав, на подвір'ї гавкав. Не було звичаєвої метушні в городчику, який притягував квітодивом. Тут по-особливому відбувалося пробудження: кожна квіточка, розплющуючи сонні оченята, бережно, краплинка за краплинкою, омивала пелюстки свіжістю. Видовищною була веселкова гама, яка, опираючись на мечеподібні листки, нависала над змарнілими сусідами-нарцисами.
Вона мерехтіла, мліла від ніжного подиху вітру, коли він пестив кожну ворсиночку. Шестипелюсткове диво розкривалося, радіючи новому дню. Воно захоплювало, вигравало веселковими барвами. Розказують, що після весняного дощу веселка не зникла, а розсипалася різнобарвними уламками в городчику. Матінка-природа причепурила кожен шматочок, дібрала диво-палітру, наділила невибагливою натурою. Й нарекла Ірисами. З тих пір у травневе різнобарв'я вплітаються кольори райдуги. Природність. (Г.Корицька)

18.05.202
10-Б клас Зарубіжна література
 Річна контрольна робота (відкрито доступ до 23.00 20 травня)
9-Б клас Українська мова.


Тема "Складне синтаксичне ціле" Подивитися відео презентацію, виконати завдання з презентації. 

Українська література Річна контрольна робота (виконати до 22 травня 23.00)



15.05.2020
10-Б клас Українська мова. Написання онлайн диктанту "Сонечко... Матуся..."в zoom  
Воно гріло, але ніколи не пекло. Зрошене нелегкою жіночою долею щоденно викочувалося на роботу. Ніжно запускало промінчики-щупальця в буденність. Пахло вранішнім молочком і затіркою, яку готувало нашвидкуруч. Не затримуючись, котилося на колгоспні лани, де рядочок за рядочком проріджувало буряки чи жнивувало на безкінечних гонах. Однак давало лад усьому. Відпочивати не вміло... Хіба що подруга хмаринка, здалеку споглядаючи за його буденними клопотами, закривала на деяку мить, даючи перепочити. Так здавалося на перший погляд. Як тільки дощ заганяв до хати, знаходилося тисяча хатніх робіт: вишивалося, милося, чистилося, лущилося, перебиралося...
…Переждавши дощ, воно заглядало в городчик, де пахло матіолою, чорнобривцями, полюнією... Із ранньої весни й до пізньої осені пололося, підв'язувалося... Раділо.
Воно завжди вміло дивувати: то спомином про молоді роки, то мріями про майбутність дітей-онуків.
Любило святковість і довго до неї готувалося. Свіжоспеченим хлібом розносилося по подвір'ю... А потім ще довго смакувалося! Не черствіло, бо вкладалася душа. Сонячна...
Закотилося в засвіти... Залишило світлий спомин уже до кінця твоїх днів. Воно світило, обігрівало, пестило. Вимолювало долю. Вимолило...
Сонечко... Матуся...
(166 слів.) Галина Гузовська-Корицька
14.05.2020
9-Б клас Українська література. 
Подивитися презентацію Життя та творчість Марка Вовчка Зробити візитну картку письменниці, прочитати "Інститутку" (до 20 травня)








10-Б клас. Українська мова. Контрольна робота "Службові частини мови. Вигук" (виконати до 15.05 до 21.00)

13.05.2020
10-Б клас Русский язык. Онлайн встреча в Zoom. Написание контрольного чтения молча текста Календарь природы
При первом рассвете выходим по одному в разные стороны в ельник за белками. Небо тяжелое и такое низкое, что, кажется, вот только на елках и держится. Многие зеленые верхушки совсем рыжие от множества шишек, а если урожай их велик, значит, и белок много.
В той группе елей, куда я смотрю, есть такие, что вот как будто кто их гребешком расчесал сверху донизу, а есть кудрявые, есть молодые со смолкой, а то старые с серо-зелеными бородками (лишайники). Одно старое дерево снизу почти умерло, и на каждой веточке висит длинная серо-зеленая борода, но на вершине плодов можно собрать целый амбар. Вот одна веточка на нем дрогнула. Белка, однако, заметила меня и замерла. Старое дерево, под которым мне пришлось дожидаться, с одной стороны внизу обгорело и стоит в широкой круглой яме, как в блюде.Я раскопал прелые листья, напавшие в блюдо с соседних берез, и открылась черная, покрытая пеплом земля. По этому признаку и по тому, что нижняя часть ствола обгорела, я разгадал происхождение блюда. Прошлый год в этом лесу охотник шел зимой по следу куницы. Вероятно, она шла верхом, прыгая с дерева на дерево, оставляя на снежных ветках следы, роняя посорку. Преследование дорогого зверька увлекло, сумерки застали охотника в лесу, пришлось ночевать. Под тем деревом, где я теперь стою, жил огромный муравейник, быть может самое большое муравьиное государство в этом лесу. Охотник очистил его от снега, поджег, все государство сгорело, и остался горячий пепел. Человек улегся на теплое место, закрылся курткой, поверх завалил себя пеплом, уснул, а на рассвете дальше пошел за куницей. Весной в то блюдо, где был муравейник, налилась вода. Осенью лист соседних берез завалил его, сверху белка насыпала много шелухи от шишек, и вот теперь я пришел за пушниной.
Мне очень захотелось использовать время, ожидая белку, и написать себе что-нибудь в книжечку об этом муравейнике. Совершенно тихо, очень медленным движением руки я вынимаю из сумки книжку и карандаш. Пишу я, что муравейник этот был огромным государством, как в нашем человеческом мире Китай. И только написалось «Китай», прямо как раз в книжку падает сверху шелушка от шишки. Догадываюсь, что наверху как раз надо мной сидит белка с еловой шишкой. Она затаилась, когда я пришел, но теперь ее мучит любопытство, живой я или совсем остановился, как дерево, и ей уже не опасен. Быть может, даже она нарочно для пробы пустила на меня шелушку, подождала немного и другую пустила и третью. Ее мучит любопытство, она больше теперь, пока не выяснит, никуда не уйдет. Я продолжаю писать о великом государстве муравьев, созданном великим муравьиным трудом: что вот пришел великан и, чтобы переночевать, истратил все государство. В это время белка бросила целую шишку и чуть не выбила у меня книжку из рук. Уголком глаза я вижу, как она осторожно спускается с сучка на сучок, ближе, ближе и вот прямо из-за спины поверх плеча моего смотрит, дурочка, в мои строки о великане, истратившем для ночевки в лесу муравьиное государство.
Вот раз тоже было, я выстрелил по белке, и сразу с трех соседних елей упало по шишке. Нетрудно было догадаться, что на каждой из этих елей сидело по белке и, когда я выстрелил, все выпустили из лапок своих по шишке и тем себя выдали. Так мы в «подмосковной тайге» ходим за белками в ноябре до одиннадцати дня и от двух до вечера: в эти часы белки шелушат шишки на елках, качают веточки, роняют посорку, в поисках лучшей пищи перебегают от дерева к дереву. С одиннадцати до двух мы не ходим, в это время белка сидит на сучке в большой густоте и умывается лапками.
                                                                                           (575 слов)
                                                                                             М.М.Пришвин

           
                            Проверка понимания прочитанного

1.Когда выходили в ельник за белками?
А) При первом закате.
Б) При первом рассвете.
В) При рассвете.

2.От чего зелёные верхушки совсем рыжие?
А) От жаркой погоды.
Б) От множества шишек.
В) От частых дождей.

3.Если велик урожай шишек, то…
А) Много белок.
Б) Много лисиц.
В) Много дятлов.

4.Как выглядело дерево, под которым герою пришлось дожидаться,пока
   белка выпустит его из виду?
А) С одной стороны внизу обгорело.
Б) С двух сторон внизу обгорело.
В) Это было молодое деревцо со смолкой.

5.Что открылось герою, когда он раскопал прелые листья?
А) Чёрная, покрытая пеплом земля.
Б) Чья-то нора.
В) Огромный муравейник.

6)По следу какого животного шёл охотник в этом лесу?
А) Зайца.
Б) Куницы.
В) Лисицы.

7.Что сделал охотник, увидев огромный муравейник?
А) Поджёг его.
Б) Очистил от снега.
В) Очистил от снега и поджёг.

8.О чём ему захотелось написать в книжку?
А) О белке.
Б) О кунице.
В) О муравейнике.

9.С каким государством он сравнил муравейник?
А) Конго.
Б) Китаем.
В) Камеруном.

10.Что  мучит белку, пока она не выяснит, живой ли герой?
А) Любопытство.
Б)Совесть.
В) Интерес.

11.О чём герой продолжает писать?
А) О пушистых белках.
Б) О великом государстве муравьёв.
В) О шишках.

12.Что делает белка с одиннадцати до двух?
А) Сидит на сучке и умывается лапами.
Б) Щелкает орешки.
В) Прыгает с ветки на ветку.

Українська мова . Підготовка до контрольної роботи з теми "Службові частини мови" Гра  Служать на мільйон на  LearningApps. ( виконати до 15.05)


Українська література . 
Ознайомитися збіографією Олександра Олеся і скласти візитну картку  Прочитати і скласти паспорти віршів "Чари ночі", "О слове рідне" , "По дорозі в казку" Олександр Олесь (виконати до 18.05)




9-Б клас Українська мова цікава українська мова гра на quizizz  (пройти до 18.05)    

12.05.2020
10-Б клас. Російська мова Итоговая контрольная работа (крайний срок здачи 15 мая 00.00 ночи)
Подбор текста для контрольного чтения молча
Українська мова Підсумкова контрольна робота

9-Б клас. Русский язык. проведения котрольного чтения молча в Zoom 
Зверь
Отец мой был известный в свое время следователь. Ему поручали много важных дел, и потому он часто отлучался от семейства, a дома оставались мать, я и прислуга.
Матушка моя тогда была еще очень молода, a я - маленький мальчик.
При том случае, о котором я теперь хочу рассказать, мне было всего только пять лет.
Была зима, и очень жестокая. Стояли такие холода, что в хлевах замерзали ночами овцы, a воробьи и галки падали на мерзлую землю окоченелые. Отец мой находился об эту пору по служебным обязанностям в Ельце и не обещал приехать домой даже к Рождеству Христову, a потому матушка собралась сама к нему съездить, чтобы не оставить его одиноким в этот прекрасный и радостный праздник. Меня, по случаю ужасных холодов, мать не взяла с собою в дальнюю дорогу, a оставила у своей сестры, у моей тетки, которая была замужем за одним орловским помещиком, про которого ходила невесёлая слава. Он был очень богат, стар и жесток. В характере у него преобладали злобность и неумолимость, и он об этом нимало не сожалел, a напротив, даже щеголял этими качествами, которые, по его мнению, служили будто бы выражением мужественной силы и непреклонной твердости духа.
Такое же мужество и твердость он стремился развить в своих детях, из которых один сын был мне ровесник.
Дядю боялись все, a я всех более, потому что он и во мне хотел «развить мужество», и один раз, когда мне было три года и случилась ужасная гроза, которой я боялся, он выставил меня одного на балкон и запер дверь, чтобы таким уроком отучить меня от страха во время грозы.
Понятно, что я в доме такого хозяина гостил неохотно и с немалым страхом, но мне, повторяю, тогда было пять лет, и мои желания не принимались в расчёт при соображении обстоятельств, которым приходилось подчиняться.
    В имении дяди был огромный каменный дом, похожий на замок. Это было претенциозное, но некрасивое и даже уродливое двухэтажное здание с круглым куполом и с башнею, о которой рассказывали страшные ужасы. Там когда-то жил сумасшедший отец нынешнего помещика, потом в его комнатах учредили аптеку. Это также почему-то считалось страшным; но всего ужаснее было то, что наверху этой башни, в пустом, изогнутом окне были натянуты струны, то есть была устроена так называемая "Эолова арфа". Когда ветер пробегал по струнам этого своевольного инструмента, струны эти издавали сколько неожиданные, столько же часто странные звуки, переходившие от тихого густого рокота в беспокойные нестройные стоны и неистовый гул, как будто сквозь них пролетал целый сонм, пораженный страхом, гонимых духов.
В обычаях дома было, что там никогда и никому никакая вина не прощалась. Это было правило, которое никогда не изменялось, не только для человека, но даже и для зверя или какого-нибудь мелкого животного. Дядя не хотел знать милосердия и не любил его, ибо почитал его за слабость. Неуклонная строгость казалась ему выше всякого снисхождения. Оттого в доме и во всех обширных деревнях, принадлежащих этому богатому помещику, всегда царила безотрадная унылость, которую с людьми разделяли и звери.(481слово) Н.С.Лесков                                                              
                                   Проверка понимания прочитанного
 1.Кто был по профессии отец героя?
 А)Адвокатом.
 Б)Юристом.
 В)Следователем.

 2.Сколько лет было герою, когда произошёл случай?
 А) Четыре.
 Б) Пять.
 В) Десять.

 3.Почему мать не взяла сына с собой?
 А) По случаю ужасных холодов.
 Б) По случаю ужасной жары.
 В) Мальчик наотрез отказался ехать.

 4.Какие качества преобладали в характере орловского помещика?
 А) Доброта и отзывчивость.
 Б) Злобность и неумолимость.
 В) Мужество и твёрдость духа.

 5.Какой урок преподал дядя мальчику, чтобы тот не боялся грозы?
 А) Выставил одного на балкон и запер дверь.
 Б) Вместе с мальчиком во время грозы находился на балконе.
 В) Вывел его на улицу и оставил одного.

 6.Как выглядел огромный каменный дом в имении дяди?
 А) Некрасивое уродливое двухэтажное здание.
 Б) Красивое двухэтажное здание.
 В) Мрачное двухэтажное здание.

  7.Кто когда-то жил в этом доме.
 А) Мать помещика.
 Б) Отец помещика.
 В) Братья помещика.

 8.Что было устроено в окне башни.

 А) Форточка.
 Б) Решётка.
 В) «Эолова арфа».

 9.Каков обычай был в доме помещика?
 А) Никогда и никому никакая вина не прощалась.
 Б) С любовью и нежностью относились к каждому.
 В) С ненавистью и злобой относились к каждому.

10.Чего не хотел знать и не любил дядя?
 А) Милосердия.
 Б) Сострадания.
 В) Слабости.

11.Что казалось для  дядя выше всякого снисхождения?
 А) Доброта.
 Б) Неуклонная строгость.
 В) Вседозволенность.

12.Какая атмосфера царила в доме богатого помещика?
 А) Угнетающая.
 Б) Безотрадная унылость.
 В) Безрадостная.


08.05.2020
9 клас Російська мова.  Контрольная работа (диктант) (до 13.05)

10-Б клас Українська мова за темою

 "Службові частини мови" (подивитися відеоурок, зробити записи до словника і виконати завдання, яке звучить в кінці уроку)

07.05.2020

9-Б клас  Українська мова
Онлайн урок на платформі Zoom. Проведення контрольного аудіювання публіцистичного тексту «Почаївська гора» 
Читання вчителем тексту для аудіювання.
  Почаївська гора, на якій розташована лавра, — місце незвичайне й особливе. Ще в далекому 1240 р. тут оселилися монахи Києво-Печерського монастиря, які втекли від нападу татар. Одного ранку, вийшовши зі своїх печер після молитви, вони побачили... Матір Божу в ореолі вогняного сяйва.
Показавши себе людям, вона піднялася на небо, залишивши на скелі слід своєї правої ступні. Слід той відбився на твердому камені, як на розплавленому воску, і залишився навіки. Досі він наповнюється водою, яка вже майже вісім століть приносить зцілення стражденним.
А тоді біля підніжжя гори послушники збудували невеличкий храм на честь Успіння Пресвятої Богородиці. У 1559 р. дорогою з Афона до Москви заїхав до Почаєва болгарський митрополит Неофіт — щоб поклонитися сліду благодатної ступні. Високого гостя прийняла у своєму маєтку під Почаєвом місцева українська поміщиця Анна Гойська. На знак подяки за гостинність митрополит поблагословив її іконою Богоматері з Предвічним Дитятком, яку привіз із Константинополя. Років тридцять простояла та ікона у домашній каплиці Гойської, як тут стали зауважувати, що від неї йде незвичайне світло. А невдовзі люди переконалися, які дива вона може творити.
Сліпий від народження рідний брат Анни Гойської, наприклад, щиро помолившись за порадою сестри перед тією іконою, раптом уперше побачив світло, предмети і людей. Тоді й вирішила Гойська, що чудотворна ікона повинна служити всім, і, зібравши послушників та священиків, з хресною ходою перенесла ікону на Почаївську гору і віддала на вічне зберігання монахам (3 переказу; 223 сл.).

Робота з тестом
1. Почаївська гора, на якій розташована лавра, —
А місце, де проливали кров князі
Б місце незвичайне й особливе
В місце, звідки вирушали в походи козаки
Г місце зустрічі закоханих

2. Монахи з Києво-Печерського монастиря оселилися на Почаївській горі
А у 1649 році
Б у 1768 році
В у 1240 році
Г  у 1260 році

3 Вийшовши з печер після молитви, монахи побачили
А схід сонця
Б Матір Божу
В Божий храм
Г  захід сонця

4. Матір Божа залишила на скелі
А відбиток руки
Б слід правої ступні
В відбиток лику Ісуса Христа
Г  клунок з харчами

5.1559 року дорогою з Афона до Москви заїхав у Почаїв
А болгарський митрополит Неофіт.
Б Папа Франциск з Ватикана
В глава Української греко-католицької церкви блаженнійший Святослав Шевчук
Г  Папа Римський

6. Високого гостя прийняла у своєму маєтку
А Анна Гойська
Б праведна жінка Вероніка
В свята мучениця Надія
Г Діва Марія

7. На знак подяки митрополит поблагословив А. Гойську
А образом Спаса Нерукотворного з Ватикану
Б чудотворною іконою Унівської Богородиці
В іконою Богоматері з Предвічним Дитятком

8. Люди переконались, що ікона може творити дива через
А 10 років
Б 25 років
В 30 років
Г  35 років
                                                                                                                   
9. Брат Анни Гойської, помолившись перед іконою, уперше побачив
А світло, предмети і людей
Б розп’яття
В Біблію
Г Діву Марію

10 Ікону перенесли
А до монастиря
Б на Почаївську гору
В до картинної галереї
Г  до музею

11. Хто переніс ікону Богоматері
А  Анна Гойська
Б  Брат Анни Гойської
В  Народ
Г Папа Римський

12 Стиль мовлення прослуханого тексту
А художній
Б публіцистичний
В науковий
Г розмовний

Зарубіжна література 

Контрольна робота із зарубіжної літератури
 На вибір теми творів:  Есе «Роль книги в житті людини та суспільства» (за твором Р.Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом»);  
Есе «Більшість людей хороші, коли їх нарешті зрозумієш» (за твором Г. Лі «Убити пересмішника»);
Рецензія на художній фільм «Мій хлопець янгол"».  
Кінцева здача твору 14.05 до 00.00. 

06 травня 2020
10-Б клас Українська мова. Розвиток мовле2020ння.


Редагуємо текст Польова царівна (до 07.05)






Українська література  Аналіз поезій М.Вороного "Блакитна панна" та "Інфанта"
Подивитись відеоурок, прочитати поезії  та скласти паспорти. (до 08.05) 
 Написати твір за поетикою віршів М.Вороного "Лірика почуттів Миколи Вороного" (до 13.05) 







9-Б клас Українська мова Вправа на платформі Quizizz з теми  "Складносурядне речення" (до 13 травня)

Зарубіжна література  (подивитися фільм за романом Марка Арена "Мій хлопець янгол" та написати відгук) (до 13.05)

05.05.2020
10-Б клас Українська мова   Гра  Прийменник на платформі Quizizz (виконати до 06.05)

Зарубіжна література  Написати твір-роздум за романом О.Уайльда "Портрет Доріана Грея" на тему ""ПортретДоріана Грея" - "моральний" чи "аморальний" твір?" (написати до 19.05)

9-Б клас Создание игры на платформе  Quizizz  Сложное предложение (выполнить до 10.05)

04 травня 2020
9-Б клас Українська мова (завдання виконати до 06.05) 

Тренувальні вправи для учнів 9 класу з теми "Складне речення" (повторення вивченого матеріалу)  

1. Із поданих простих речень утворіть 3 складних речення з різними засобами зв’язку. (3 б)
Лист був написаний німецькою мовою. Він не зрозумів його.

Що треба утворити
Ваше складне речення
Бал
1
Складне безсполучникове

1/
2
Складносурядне

1/
3
Складнопідрядне

1/

2. Кожне речення має свій номер. Розподіліть ці речення за номерами на прості та складні (у табличку вписуйте тільки номер, а не все речення).   (3 б)
1.Настав теплий ранок, дихає свіжістю земля.
2.Кленовий листочок покружляв у повітрі й упав у калюжу.
3.У лісі сльозяться крихітні струмки, розквітає кожна квітка.
4.За селом починався гай, і вузенька стежка вела через нього.
5.За багато віків Київ пережив і побачив немало.
6.З року в рік Київ прикрашається новими будинками, парками, проспектами.

№ простих речень
№ складних речень
Бал




3. Підкресліть (або виділіть іншим кольором) тільки СКЛАДНІ речення (розділові знаки опущено).  (3 б)
1.Я дуже люблю як співає бабуся.
2.Ще ранок дихає прохолодою від сну підводиться трава.
3.Миттєво між хмарами з’явилося яскраве сонце.
4.Сніг заграв різнобарвними кольорами.
5.Ввечері на небі спалахують міріади зірок а на морі стелиться місячна доріжка.
                                                                                                                           _____б
4. Розставте розділові знаки, дайте характеристику кожному речення за планом :
        1. просте чи складне
        2. сполучникове чи безсполучникове                                                                             
        3. якщо сполучникове – складносурядне (ССР) чи складнопідрядне (СПР)   (3 б)


Речення
Характеристика
Бал
1.
Вони раділи справжньому теплу і сонцю які змінили все навкру­ги.

1/
2.
Уся природа розуміла що прийшла зима.

1/
3.
На морському березі діти збирали різнокольорові камінці дорослі спостерігали за ними.

1/


Українська література  (завдання виконати до 07.05)



Онлайн тест П.Куліш "Чорна рада"  










10-Б клас Українська мова
Переглянути відеоукроки і зробити записи у словник
  


Онлайн тест Прийменник (до 07.05)


Українська література
переглянути презентацію та зробити візитну картку письменника












Російська мова онлайн тест Стилистика русского языка 
(до 08.05)

30 квітня 2020
9-Б клас Українська література








Зарубіжна література  (подивитися фільм за романом Марка Арена "Мій хлопець янгол" та написати відгук) 
(до 07.05)


10_Б клас Українська мова. Контрольна робота з теми "Дієслово. Прислівник" (до 04.05)


29 квітня 2020
9-Б клас. Зарубіжна література.
онлайн тест на платформі "На урок" (до 30.04)








Українська мова 
онлайн тест на платформі "На урок"
  Пряма мова (тест виконати до 04.05)


10 клас. Українська мова. Тема "Прислівник"
онлайн тест Розряди прислівників. Ступені порівняння прислівників (до 30.04)

Відеоурок до теми "Написання прислівників"




Відеоурок з теми "Правопис не- та ні- з прислівниками"




28 квітня 2020
10 клас Українська мова
Прислівник Тест на гуглформі (до 04.05)

 Зарубіжна література 
Портрет Доріана Грея гра на Quizizz (до 05.05)

Результаты поиска

Веб-результат со ссылками на сай


27 квітня 2020
9-Б клас українська мова Повторення матеріалу "Пряма мова" 




Гра "Так" чи "Ні" (виконати до 29.04)


Українська література 9 клас тема 
Біографія П.Куліша  (до 30.04)


10 клас Українська мова "Прислівник. Розряди прислівників. Ступені порівняння прислівників". (до 30.04)

 


Українська література 10-Б клас
Написати статтю в художньо-публіцистичному стилі «Вічне ко­хання чи вічне марево любові? Кожен обирає свій шлях». (за драмою-феєрією "Лісова пісня") описати події драми та свої міркування на сучасному етапі. (написати до 4 травня)


17 квітня 2020
10-Б клас.  Українська мова.   
"Дієприкметник . Дієприкметниковий зворот"





 "Акивні і пасивні дієприкметники"






16 квітня 2020
Зарубіжна література 10 клас










Українська література 10 клас











15 квітня 2020
Українська література 10 клас 

13 квітня 2020
10-Б клас Українська мова.  




09 квітня 2020
Українська література 9 клас






08 квітня 2020
Українська мова Гра з теми "Складне речення з різними видами зв'язку" 9 клас (виконати до 13.04)



07 квітня 2020
Українська мова 10 клас 
Гра "Частини мови" (до 08.04)





06 квітня 2020
Українська мова.  Відеоурок до теми "Складне речення з сурядним і підрядним зв'язком"  9 клас о 08.04)














01 квітня 2020
Українська література. 10-Б клас. Тема «Життя і творчість Лесі Українки»


Кросворд "Життя і творчість Лесі Українки" (до 06.04)










30 березня 2020 

Українська мова . Відеурок для 9 класу (до 01.04)







20 березня 2020 
Українська мова 10-Б клас









19 березня 2020   
Українська література 9 клас 


Літературний диктант "Творчість та життя Шевченка Т.Г." (до 30.03)



Зарубіжна література 9 клас


Вправа «Простий порядок» до п’єси Б.Шоу «Пігмаліон»  (до 01.04)















18 березня 2020 
Українська мова Контрольна робота з теми "БСР" 9 клас (до 30.03)












18 березня 2020
 Українська мова 10-Б клас матеріал до теми "Творення прикметників" і завдання на два дні  (до 24 березня 2020)
ЛЕКСИКО-ГРАМАТИЧНІ РОЗРЯДИ ПРИКМЕТНИКІВ ТА ЇХ ТВОРЕННЯ
            Прикметники за значенням поділяються на  якісні, відносні , присвійні. Також вони мають властивості переходити з одного розряду до іншого (залежно від іменників, з якими узгоджуються). 
ЯКІСНІ ПРИКМЕТНИКИ
(який? яка? яке? які?)
Називають властивість та якість предмета, яка може виявлятися більшою чи меншою мірою.
Сприймаються органами чуття:
дотиком
зором
смаком
слухом
нюхом
Позначають просторові:
форма
розмір
швидкість, час
Особливості характеру людини та її психічний і фізичний стан тощо

тупий;
червоний;
солодкий;
голосний;
 запашний;

квадратний;
короткий, довгий;
швидкий, повільний;
радісний, тихий, красивий; сильний, слабкий.
            Якісні прикметники можуть утворювати словосполучення із залежними прислівниками дуже, надзвичайно, надто, занадто,винятково,досить тощо.
ВІДНОСНІ ПРИКМЕТНИКИ
(який? яка? яке? які?)
Виражають стабільну ознаку  предмета через її відношення до інших предметів, явищ, понять, станів.
Часова, просторова орієнтація
щотижневий, літній, торішній
матеріал, з якого зроблений предмет
дерев’яний, залізний, паперовий
призначення
дитячий, квартирний
явище природи
туманний, дощовий
місце
сільський, тутешній
належність тощо
український, літературний
            Якісні прикметники чоловічого роду можуть вживатися в короткій формі: дрібен, ясен, здоров.
            Творяться за допомогою суфіксів –н-, -ан-, -ян-, -ов-, -ев-, -ськ-залізний, дерев’яний, вишневий, український-льн- (у прикметниках, що вказують на відношення предмета до дії): освітлювальний.
 ПРИСВІЙНІ ПРИКМЕТНИКИ
(чий? чия? чиє? чиї?)
Виражають ознаку предмета за належністю особі чи істоті загалом, від назви якої вони утворені.
Істоти (загальні назви)
мамина хустка, лисяча нора
істоти (власні назви)
Шевченкове слово, Андріїв спів
Утворюються від іменників за допомогою суфіксів:  
І відміна
ІІ відміна
кінцеві приголосні твірної осно­ви г, к, х чергуються із ж, ч, ш: 
-ин-: Ольга - Ольжин, тітка – тітчин;
-ін- (на письмі –їн-) після основи на [й]: Марія - Маріїн
-ів-, -їв- , який чергується з –ев- (-єв-): брат – братів - братова,  Андрій – Андріїв – Андрієва

П р а в о п и с
З малої літери
З великої літери
- присвійні прикметники, що входять до народних назв рослин: петрів батіг (цикорій), адамове ребро (купина);   
- присвійні прикметники, утворені від власних назв присвійні прикметники, що входять до складу фразеологізмів: дамоклів меч, езопова мова;
присвійні прикметники, утворені від власних назв, що входять до складу наукових термінів: піфагорова теорема
- присвійні прикметники, утворені від іменників - власних назв: Шевченкова балада, Андріїв портфель, Оленина спідниця
           
            Кінцеві приголосні основи іменників [г], [к], [х] за творення присвійних прикметників чергуються із [ж], [ч], [ш]: Ольга – Ольжин, дочка – доччин, качка – каччин, муха – мушин.
            ЗАУВАЖТЕ!
            Відносні прикметники в переносному значенні можуть переходити у розряд якісних, присвійні — у розряд відносних і якісних, якісні — у відносні.
1.     Якісні  — відносні — якщо втрачають свої характерні властивості й починають позначати постійну властивість предмета: легка атлетика, сліпий музикант.
2.     Відносні  — якісні — якщо втрачають ознаку, що виражається опосередковано, і набувають ознаку, яку можна сприймати безпосередньо: золотий перстень — золоті (умілі) руки, вишневий сік — вишнева (колір) сукня.
3.     Присвійні — відносні — якщо прикметник виражає не належність предмета істотам, а позначає загальну родову віднесеність: орлине пір’я — орлине гніздо, батькове збіжжя — батьківські збори.
4.     Присвійні — якісні —  якщо прикметники вживаються у фразеологізмах: вовча нора — вовчий  апетит, левова грива — левова частина.
ЧИ ЗНАЄТЕ ВИ, ЩО…
            Прикметники, які мають властивості переходити з одного розряду до іншого, науковці поділяють на проміжні та десемантизовані.
ПРОМІЖНІ ПРИКМЕТНИКИ
(який? яка? яке? які? чий? чия? чиє? чиї?)
Прикметники, що втратили своє пряме значення і набули переносного.
У такий спосіб виникають
якісно-відносні
відносно-якісні
присвійно-відносні
присвійно-якісні
важка атлетика;
ліричний настрій (гарний);
батьківський комітет;
вовчий апетит

ДЕСЕМАНТИЗОВАНІ ПРИКМЕТНИКИ
(який? яка? яке? які? чий? чия? чиє? чиї?)
Прикметники, які втратили свої ознаки й десемантизувалися, тобто стали вживатися в лексичних чи фразеологічних словосполученнях.
Десемантизації зазнають усі три розряди:
якісні
відносні
присвійні
просте речення, Золоті ворота;
Азовське море, березова каша;
петрів батіг, дамоклів меч


Вправи до теми
             Розподільний диктант
            Розподіліть подані прикметники за розрядами. З перших літер  слів кожного розряду складіть назви основних жанрів драматургії.
            Каштановий  цвіт, дідусів капелюх, осінній вечір, товстий гаманець, магнітний виріб, Романів портфель, романтична зустріч, активний учень, аріаднина нитка, гарний хлопець, еволюційний період, екзотичний фрукт, дотепний жарт, дерев’яний стілець, ірпінський пейзаж, ініціативний робітник, матусина хустка, яготинський йогурт, ахіллесів меч, ясний день.
Якісні
Відносні
Присвійні

            Вправа «Уважний лінгвіст»
            Укажіть прикметники, визначте їх розряди за значенням. Запишіть їх у початковій формі в таблицю.
            Ми – українці. Мова наша – українська. Це мова, якою ми розмовляємо й думаємо, без якої не мислимо свого життя. Вона красива, багата і мелодійна. За цими ознаками українську мову порівнюють з італійською. Тому не дивно, що нашу мову називають солов'їною. (З газети).

            Українська мова — це барвиста, запашна, нев’януча квітка, яка вічно квітне, долаючи час, кидаючи барвисту стрічку з давнини у майбутнє. Вона виткана і червоною калиною, і синім барвінком, і вишневим цвітом та запашною рутою-м’ятою. (Із шкільного твору)



Буду я навчатись мови-блискавиці
В клекоті гарячім кованої криці,
В корневищі пружному ниви колоскової,
В леготі шовковому пісні колискової … (А. Малишко)

Мова наша, мова —
Мова кольорова,
В ній гроза травнева
Й тиша вечорова… 
       (Ю. Рибчинський)
Якісні
Відносні
Присвійні
Вправа «Нема науки без муки »
            Розподіліть подані словосполучення з прикметниками за розрядами. Випишіть ті, у яких відносні чи присвійні прикметники переходять в якісні.
            Ведмежа послуга, ведмежий барліг; дитячий будинок, дитяча цікавість; дерев’яний голос, дерев’яний стіл; золоте серце, золотий перстень; скляний посуд, скляні очі; кам’яна стіна, кам’яна душа; залізна воля, залізний дах; лисяча нора, лисячий погляд; каштановий лист, каштанове волосся; вишневий цвіт, вишнева сукня; петрів батіг, Петрів зошит; аріаднина нитка.
            Шкіряна сумка, зміїна шкіра, рідна земля, колючий дріт, міський транспорт, відважний вчинок, соснова шишка, Михайлів зошит, студентський квиток, хлібний квас, учорашня зустріч, жовте листя, затяжна робота, братова квартира, Ольжине щастя, журнальний столик, бабине обійстя, миколаївські парки, вершкове масло, жіночі прикраси, мамина хустка,гарна дівчина.
            Ослячі вуха, осляча впертість, ослячі чоботи; баранячий ріг, баранячий кожух, баранячий розум; лебединий пух, лебедина подушка, лебедина вірність; лисяча голова, лисячий погляд, лисяча шуба; яструбині крила, яструбина злість; вовчий апетит, вовчий хвіст; качиний ніс, качине м’ясо; куряча пам'ять, курячі котлети.
                        Ведмежа послуга, дерев’яний голос, золоте серце, скляні очі, кам’яна душа, залізна воля, лисячий погляд, каштанове волосся, вишнева сукня, сердечні стосунки;
            осляча впертість, баранячий розум, лебедина вірність, лисячий погляд, яструбина злість, вовчий апетит, куряча пам'ять.
Вправа «Скажіть точніше»
             Замініть словосполучення синонімічними, використовуючи слова з дужок. З’ясуйте значення паронімів. Укажіть розряди прикметників.
            Ремонт з гарантією – (гарантійний, гарантований), родина гірника – (гірнича, гірницька), прикраси з граната – (гранатні, гранатові), зала для демонстрацій – (демонстративна, демонстраційна), вишиванка сестри – (сестринська, сестрина), внески акціонерів – (акціонерські, акціонерні), кожух сусіда -  (сусідин, сусідський), шафа в аптеці – (аптечна, аптекарська), олія з бавовни – (бавовняна, бавовникова, бавовницька), ребро Адама – (Адамове, адамівське), працівник банку – (банковий, банківський), знайомий батька – (батьків, батьківський), матеріал для будування – (будівельний, будівний, будівничий), майстерність виконавця – (виконавча, виконавська), корми з вітамінами – (вітамінні, вітамінозні, вітаміновий), ранок з вітром – (вітровий, вітряний), деталь з дефектом – (дефективна, дефектна), диплом інженера – (інженерний, інженерський), виставка книжок – (книжна, книжкова), хвіст лисиці – (лисячий, лисів), театр на периферії – (периферійний, периферичний), лист із рекомендацією – (рекомендований, рекомендаційний), майстерня для реставрації – (реставраторська, реставраційна), лапа ведмедя – (ведмедина, ведмежа), пояс для рятування – (рятувальний, рятівний, рятівничий), ложе Прокруста -  (прокрустове, прокрустівське), лікування у санаторії – (санаторне, санаторське), людина з тактом – (тактовна, тактична), екран телевізора – (телевізійний, телевізорний), будівля з цегли – (цегельна, цегляна, цегляста).
Вправа «Коректор»
            Виправте помилки в утворенні і вживанні прикметників та інших слів. Укажіть розряд прикметників.
У місті виріс новий жилий масив.
Похожі квартири і в сусідньому будинку.
Книжний магазин вже закрито.
Дєтська кімната дуже гарна.
На обід була гречнева каша і морквяний салат.
У святочні вечори вулиці ярко освічені.
Бібліотека получила нову научну літературу.
Жєлєзнодорожний вокзал знаходиться неподалік.
У цьому магазині товар самий дешевий.
Діти люблять печіночний паштет.
У подарочному та ігрушечному відділі був ажіотаж.
Свинне м'ясо знову подорожчало.
Ці яблука дуже сочні.
Восени дуже багато роботи на прусадєбних участках.
Знову запрацював штамповочний цех.
 Кілька учнів дали невірні відповіді
 Рекомендовано до блогу історико-гуманітарного циклу.

16 березня 2020
9-Б клас 
Українська мова (до 23 березня)
стр. 178 - дати відповідь на запитання, тест онлайн;
впр 315 (1 та 2 завдання).
Українська література
Виразно читати вірші Т.Г.Шевченка "Наймичка", "Катерина". Скласти паспорт творів. (до 23 березня) 
Зарубіжна літераура
Прочитати "Ляльковий дім" Ібсена та написати твір-роздум "Перемога чи поразка Нори?" (до 23 березня);
Прочитати  "Пігмалон" Б.Шоу, скласти паспорт твору (до 6 квітня)

10-Б клас
Українська література (до 6 квітня)
Прочитати "Сонячна машина" , "Момент" Винниченка. Скласти паспорт творів. Розібрати образ панни (Мусі);
стр. 182 - готуємося до ЗНО;
виконати завдання з серії "Повторюємо, узагальнюємо";
Готуємося до к.р.;
стор. 184 - 187 зробити конспект.

Зарубіжна література
Написати есе на тему "Жорстокий моральний урок поезії Бодлера" (до 23 березня)
Стор.187 - 205 прочитати, зробити конспект, дати відповіді на запитання (писсьмово) (до 6 квітня)

Українська мова
 Переглянути відео урок і виконати завдання (до 23 березня)



  Тренувальні вправи.
1.         До кожного прикметника доберіть по два такі іменники, щоб в отри­маних словосполученнях прикметники належали до різних розрядів. Зразок: заячий хвіст (присв.) — заяча шапка (відн.), заяча вдача (якісн.).
Оксамитовий, вовчий, батьківський, материнська, ведмежий.
2.      Утворіть словосполучення, потім уведіть їх у речення: 1) з відносними та присвійними прикметниками; 2) — якісними. (форму слова можете змінювати)
Зразок: бузковий (цвіт, сукня).
1) Бузковий цвіт чарував і манив. 2) Бузкова сукня дуже па­сувала мамі.
§  Материнська  
§  Вишневий  
§  Малиновий  
§  Собача  
§  Орлиний  
3         Вправа з ключем
Випишіть у колонку словосполучення в такій послідовності: 1) з якісними; 2) з відносними; 3) з присвій­ними прикметниками.
Лисячий усміх, золотий браслет, золоте правило, риб'ячий жир, лисяче манто, гусячий пух, горобина ніч, лисячі нори.
• З останніх букв повинні скластися останні два слова вислову французького просвітителя ХVІII ст. Ш. Монтеск'є
Розподільний диктант
 Розподіліть словосполучення в 6 колонок. Перша колонка — якісні прикметники, друга — відносні, третя — присвійні, четверта — відносно-якісні, п'ята — присвійно-якісні, шоста — присвійно-відносні.
Червона троянда, собача шкіра, залізні ворота, журавлиний ключ, малиновий стяг, вовчий апетит, вдала спроба, мамині вуста, мамина посмішка.
5. Дослідження-класифікація. Визначте, до якої групи за значенням належать при­кметники в поданих словосполученнях.
Кам'яна стіна, кам'яне серце; солодка мрія, солодка халва; золоті вироби, золоті руки; брон­зова медаль, бронзова засмага; зміїне жало, зміїна посмішка, зміїна шкіра; вовче лігво, вовча шапка, вовчий погляд; гусячий пух, гусяча шкіра; бере­зова каша, березова гілка.
Для прикладу: Міркуйте: зміїне жало - це жало, що на­лежить змії, присвійний; зміїна шкіра - матері­ал, відносний; зміїна посмішка - зла, страшна посмішка, якісний.
Ø  Складіть речення з двома словосполу­ченнями на вибір.

 Рекомендовано до блогу історико-гуманітарного циклу.

Комментариев нет:

Отправить комментарий

      Святкування 14 жовтня  в «Джерелі»   Можна все на світі вибирати сину, вибрати не можна тільки Батьківщину. В.Симоненко         14 жов...